Japoniškų automobilių klubas - Acura, Daihatsu, Honda, Infiniti, Isuzu, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota

Sniego ir „Nissan Juke“ su keturių varomų ratų sistema draugystė

Puikesnės progos išbandyti visais keturiais ratais varomo „Nissan Juke“ ir nesugalvosi – kelias padengtas storu sniego sluoksniu, o po juo slepiasi slidus kaip velnias ledukas. Ką gi – važiuojame.

Trumpai apie mūsų bandomą automobilį. Kaip jau minėjome, jame sumontuota protinga keturių varomųjų ratų sistema. „Nissan“ ją vadina „ALL MODE 4×4 with Torque Vectoring“. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad valdymo bloke sumontuoti procesoriai nuolat matuoja visų keturių ratų, greičio pedalo ir vairo padėtį ir pagal tai sukimo momentą paskirsto tarp dviejų ašių ir keturių ratų.
Gamintojo nuotr./„Nissan ALL MODE with Torque Vectoring“ sistemos schema


„Nissan ALL MODE with Torque Vectoring“ sistemos schema

Ir netrunki suprasti, kad sistema veikia. Ir veikia labai neblogai. Vos tik prasisuka vienas iš priekinių ratų, įsijungia galinis ir automobilis kryptį keičia lyg turėtų kažkokius itin artimus ryšius su sniegu. Ir viskas vyksta akimirksniu – laiko suprasti, kuris ratas sukasi šiaip, o kuris varo automobilį, galima sakyti, neįmanoma. Ten kur „Juke“ važiuoja stabiliai, kiti eismo dalyviai slidinėja. Net pėstieji!

Ypač smagu šiuo „Juke“ suktis žieduose. Taip, jis slysta, bet slydimas toks prognozuojamas ir lengvai kontroliuojamas. Pasijauti kaip profesionalus ralio vairuotojas. Smagu. Tačiau labai lengva pasimiršti, kad kiti vairuotojai juda savo greičiu, o keturių varomų ratų sistema su stabdymu neturi nieko bendro. Reikia atidumo. Taigi, sukame į ramesnius kelius.

Važiuojant ramiai, turime laiko pasidairyti po interjerą. Pirmas dalykas, krentantis į akį, – jis kitoks. Prietaisai modernūs, plastikai spalvoti. Mūsų „Juke“ yra geros komplektacijos – visi prabangos elementai yra. Klimato kontrolė – yra, kruizo kontrolė – yra, šildomos sėdynės – yra. Ir t.t.

O vieno elemento iki šiol neteko matyti nei viename automobilyje. Tai – centrinis ekranas, kuris dirba ir kaip klimato kontrolės informacijos ekranas, ir kaip automobilio parametrų ekranas. Paspaudus „D–Mode“ mygtuką, visi likę mygtukai pakeičia užrašus ir leidžia keisti važiavimo parametrus tarp „Sport“, „Normal“ ir „Eco“. Paspaudus „Climate“, tie patys mygtukai reguliuoja apipūtimą, temperatūrą ir kitus klimato kontrolės parametrus. Papasakoti, kaip įvyksta šis pasikeitimas, – painu. Įsivaizduokite, kad jūsų mobiliojo telefono klaviatūra renkant numerį rodo tik skaičius, o rašant SMS – tik raides. Geriau vieną kart pamatyti…

Gamintojo nuotr./D-MODE keičia automobilio parametrus
D-MODE keičia automobilio parametrus

Gamintojo nuotr./CLIMATE klimato kontrolės valdymas
CLIMATE klimato kontrolės valdymas

Visų keturių varomųjų ratų sistema, apie kurią tiek daug kalbame, beveik užgožia kitus du komponentus, kuriems taip pat privalu skirti kelias eilutes.

Visų pirma – variklis. Puikus variklis. 1,6 litro benzininis variklis pasiekia net 190 AG. Be abejo, su turbinos ir tiesioginio degalų įpurškimo pagalba. Galingas, ekonomiškas ir ekologiškas. O su 240 Nm sukimo momentu puikiai susitvarko kita mechaninė šio „Juke“ žvaigždė – automatinė CVT pavarų dėžė.

Gamintojo nuotr./1,6 litro benzininis variklis su turbina ir tiesioginiu kuro įpurškimu
1,6 litro benzininis variklis su turbina ir tiesioginiu degalų įpurškimu

„Nissan“ šią CVT dėžę kūrė specialiai dirbti drauge su 1,6 litro benzininiu turbo motoru. Ji priderinta prie jo puikiai – pavaros keičiasi nepastebimai. Tiesa, taip sakyti neteisinga – kintamo perdavimo dėžė tiesiog neturi pavarų. O dar tiksliau – turi vieną, kuri nuolat kinta. Privalumus pastebėti nesunku. Važiuojant ramiu tempu, variklis dirba ypač žemais sūkiais – dėka turbinos sukimo momento pakanka. Deja, kaip ir visos CVT dėžės, ši taip pat skleidžia ne itin malūnų, šaižų garsą.

Radome tuščią keliuką. Parametrų keitimo ekrane pasirenkame SPORT ir spaudžiame pedalą iki dugno. Variklis riaumoja, apsukos kyla, o mes … mes stovime kone vietoje. Išvadas padarėme – sportiško vairavimo parametrai sniegui ne ypač tinka. Ironiška, bet perjungus rėžimą į ECO – automobilis greitesnis. Taip, vasarą, kai sukibimas kone tūkstantį kartų geresnis, su „Sport“ režimu tikrai smagiau. Deja, žiemą jis per aštrus ir per brutualus. Visgi 190 AG tokio svorio automobiliui yra nemažai.

Pažiūrėkime į „Juke“ iš praktinės pusės. Vairuotojo pozicija – 1,90 m ūgio vairuotojui puiki. Už jo ir ant galinės sėdynės nebus labai sudėtinga sutilpti. Taigi, salonas erdvus. Stebuklų nebūna – automobilis nedidukas, todėl kompromisai padaryti bagažinėje. Ji nėra nei didelė, nei labai patogi. Tiesa, atlenkus galines sėdynes tilps ir ypač dideli kroviniai, bet tada teks atsisveikinti su dviem draugais ir keliauti dviese.
Gamintojo nuotr./Kompaktiškas automobilis, bet keturi keleiviai tilps
Gamintojo nuotr./Kompaktiškas automobilis, bet keturi keleiviai tilps

Apie radikalų „Juke“ dizainą specialiai nieko nesakome – tai juk skonio reikalas. Na ir kas, jei pasakysime, kad mums jis labai patiko – komentaruose jau už 5 minučių atsiras įrašas, kad kažkam jis šlykštus. Taigi, nesiginčijame – pateikiame vairavimo įspūdžius, o dizainą vertinkite patys.

Pabaigai priduriame, tokiomis oro sąlygomis, kokios šiuo metu už lango – „ALL MODE 4×4 with Torque Vectoring“ sistema puikiai tinka. Ir ne tik smagiam pasivažinėjimui, bet ir saugumui. Jūsų ir jūsų keleivių.

Jums patinka šis? Spauskite patinka.

Įrašykite komentarą