Japoniškų automobilių klubas - Acura, Daihatsu, Honda, Infiniti, Isuzu, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota

Kuro taupymo patarimai (1)

Na ka, kuro kainom vis kylant atėjo laikas kuro taupymo patarimams. Pirmajame skyriuje aprašysime šiektiek pasirinktą automobilį, kaip bus atliekami testai ir pagrindiniai kuro taupymo patarimai. Norėtumėme taipat sulaukti iš Jūsų įvairių idėjų kuro taupymo tema. Laukiama ir Jūsų kritika bei kiti komentarai.

Automobilis:
Taigi, šiektiek apie automobilį. Naudojamas automobilis yra Daihatsu cuore 2004 metų. Turbūt daugelis net neesate mate ar net girdėję apie tokį automobilį. Trumpai galime aprašyti tai bene pats ekonomiškiausias benzininis automobilis už mažą kainą. Apie komfortą ir kitas ypatybes nešnekėsime, bet tikrai nėra labai baisu. Taigi automobilis turi trijų cilindrų 1,0L benzininį variklį, turintis 43kW (58ag) galios ir sveriantis 740kg, taigi 1 arkliukas veza maždaug 12,7kg. Iki šimto automobiliukas įsibėgėja per 12 sekundžių. To tikrai pakanka. Galbūt dar viena iš svarbesnių aspektu paminėsime, kad automobilis su mechanine greičiu dėže. Daihatsu cuore

Kodėl pasirinktas toks automobilis?
Norėjome tautiečiams parodyti, kad pigiai galima važiuoti taupant kurą ir pasirenkant mažesnius automobilius ypač tiems kurie dažniausiai važinėja mieste ir nevežioja keleivių. Juk daugybe žmonių važiuoja vieni į darbą ar pan. Tačiau negalvokite, kad daihatsu cuore yra per mažas ir važiuoti jame nepatogu, patikėkite, 4 žmones jame jaučiasi laisviau nei nissan 100nx ar kitame coupe automobilyje. Kojoms vietos ir prieki ir gale pakanka net ir 190cm ūgio vyrams. Šį automobilį rinkomės pagal priimtiną kainą ir pagal labiausiai ekonomiškų automobilių sąrašą kurį sudaro vartotojai. Šį sąrašą galite rasti čia: spritmonitor.de
Daihatsu cuore šiame sąraše, atmetus hibridus, patenka į pirmą trejetuką. Kadangi sąrašą sudaro ne iš katalogų paimti duomenys, o yra pateikiami realūs vartotojų įvesti skaičiai, šia statistika remiantis mes pasirinkome maža miesto automobilį DAIHATSU CUORE.

Taupymas:
Taigi, prie reikalo kaip sakoma 🙂 Nupirktas automobilis be jokių modifikacijų valgo nei daug nei mažai 5,2 litrus benzino 100km. Gaunasi apie 25lt – 100km. Važiuojant 90km/h. užmiestyje. Pamiršome paminėti kaip nustatysime kuro sąnaudas. Kuro sąnaudų nustatymui naudosime OBD II diagnostikai skirtą bluetooth sąsają turinti adapteri iš čia: Obd 2 diagnostika bluetooth
Obd diagnostika
Kodėl pasirinkome būtent tokį adapterį? Todėl, kad juo naudotis yra labai paprasta, tiesiog prijungiama prie automobilio, į išmanųjį telefoną atsisiunčiame programėlę Torque surišame įrenginius ir viskas. Išmanusis telefonas susijungia su šiuo adapteriu ir visa informacija yra pateikiama telefone patogu argi ne? Kadangi telefonas prijungiamas per bluetooth nėra jokių laidų, galima neštis prie variklio gaubto, matyti informacija važiuojant paskui kitame automobilyje ir t.t.
Taigi pirmiausias dalykas kaip taupyti pinigus į automobilį įsidėti dujų įrangą. Dujų įrangą apsimoka dėti į automobilį tik tada jei per metus nuvažiuojate bent 10 000km. Šiuo atveju mes įdėjome dujų įrangą ir toliau visas sąnaudas ir testus atliksime būtent važiuojant dujomis.

Įdėjus dujų įrangą važiuojant magistraliniu keliu 90km/h greičiu, 100km buvo sunaudojama maždaug 6,4 litrai dujų. 17 litų – 100km. Taigi turint pradinius duomenis galima išbandyti įvairius kuro taupymo patarimus.

Taigi įdėjus dujų įrangą sutaupome 8 litus nuvažiuojant 100km. Neskaitant dujų įrangos kainos. Beje įranga įdėta pirmos kartos.

Kadangi automobilis buvo pirktas ir nusipirkus nebuvo keičiami tepalai, o dauguma ekspertų sako jog seni tepalai oro filtras didina kuro sąnaudas tai mes ir norėjome patikrinti.
Patikrinome… Pakeitėme tepalus į castrol firmos sintetinius. Pakeitėme oro filtrą į kūginį sportinį kadangi jis labai tiko prijungti prie automobilio. Kaip manote ar tai turėjo kokios nors įtakos? Ne… Bent jau tikrai nežymios nes telefonas taipat rodė 6,3 litro 100km. Taigi gal Jūsų automobiliu tas ir naudinga, tačiau kuro taupymo aspektu tas nenaudinga.

Kitą būdą kuri išbandėme nelabai teko girdėti iš ekspertų, bet gal kuris nors ir minėjo – padangų pločio mažinimas. Na kas išmano fiziką supras jog kuo platesnė padanga tuo didesnė trintis, kuo didesnė trintis tuo sunkiau važiuojama. Taigi padangas pakeitėme į 155 pločio. Siauresnių deja neradome. Taigi, kaip manote ar kuro sąnaudos sumažėjo? APA! Kuro sanaudos nukrito iki 6,1 Litrų.

Padangų keitimas dar sumažino kuro sąnaudas, tačiau skirtumas gana mažas todėl dar neskaičiuosime sutaupytu pinigų.

Kitą būdo iš auto ekspertų neteko girdėti, tačiau manėme, kad jis pasiteisins. Iš vadinamųjų ekspertų šio budo neišgirsite, bent jau ne per visiems skirtas laidas, kadangi šis būdas turi įtakos Jūsų saugumui. Šis būdas yra toliau tęsiant tą pačia trinties mažinimo temą. Trinti mažinome priputę padangas 2,7 bar. Standartinis turėtu būti 2,0. Padidinus slėgi padangose turėjo sumažėti trintis kadangi padanga daugiau išsiriečia ir mažiau liečiasi su keliu. Taigi padidinus slėgi padangose tęstas parodė… Parodė tai, kad vėl OPA! 🙂 kuro sanaudos krito iki 5.9L šimtui km.

Taigi, jau nuo dujų įdėjimo sutaupėme maždaug 0,5 litrus dujų.

Kitą būdą išbandėme t.y. svorio mažinimas. tikslaus svorio kurį pašalinome iš automobilio nepasakysime, tačiau maždaug 50-100kg. Toks būdas taupymui įtakos nelabai turėjo. 100 km nuvažiavome su 5,8 litrais dujų.

Taigi, šiandien tiek. Kituose straipsniuose pateiksime kitus budus taupyti kurą t.y.:

Kondicionierius on/off
Elektros prietaisu išjungimas
Dienos šviesų įdėjimas
Aerodinamikos keitimas
Aerodinaminiai testai
Kiti kuro taupymo budai.

Taipat laukiame ir Jūsų pasiūlymų.

Jums patinka šis? Spauskite patinka.

Įrašykite komentarą