Japoniškų automobilių klubas - Acura, Daihatsu, Honda, Infiniti, Isuzu, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota





Per kelias dienas miestuose ištirpus sniegui, gatvės tapo panašios į nedidelius ežerus su siaurais pervažiavimais tarp jų. Pėstiesiems dabar – taip pat iššūkių sezonas. Kaip pereiti šaligatvio atkarpą ir likti sausam?


Daugelis sąmoningų automobilių vairuotojų pristabdo prieš balas arba jas apvažiuoja, tačiau bene kiekvienas pėsčiasis galėtų papasakoti apie atvejį, kai buvo bandyta jį aptaškyti tyčia. Po tokių įvykių pėstieji itin retai kreipiasi į policiją, nors tą daryti galėtų.

Kelių eismo taisyklių 9 punktas numato, kad eismo dalyviai privalo nekelti pavojaus kitų eismo dalyvių turto saugumui ir siekdami išvengti nuostolingų padarinių arba juos sumažinti, privalo imtis visų būtinų priemonių. Žinoma, išskyrus tuos atvejus, kai dėl to kiltų pavojus jų pačių ar kitų žmonių gyvybei ar sveikatai, arba tokios priemonės padarytų dar daugiau žalos palyginus su ta, kurios būtų galima išvengti.

Ką tai reiškia? Jeigu važiuojant per balą aptaškomas žmogus ir sugadinamas jo turtas, nors buvo galimybė balą apvažiuoti, vairuotojas pagal šį punktą yra kaltas. Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas šią taisyklę įvardija itin aktualia šiam sezonui.

„Žmogaus apranga yra jo turtas, tad prieš balą privalai mažinti greitį arba ją apvažiuoti. Mieste aš rekomenduočiau nesistengti apvažiuoti, nes jis bus neparuoštas, o stabdyti prieš balą. Kuo per balą važiuosi mažesniu greičiu, tuo mažiau taškysies – šitą ir vaikas žino“, – teigė A.Pakėnas.

Egidijaus Babelio nuotr./Artūras Pakėnas

Egidijaus Babelio nuotr./Artūras Pakėnas

Bene kiekviena gatvėje aptaškyto žmogaus situacija – individuali. Tiek dėl važiavimo dideliu greičiu per balą išvengimo, tiek dėl nuostolių padarymo, tad vienareikšmiškai teigti, jog kiekvienas per balą važiuojantis ir pėsčiuosius aptaškantis vairuotojas bus nubaustas ir nuostolius atlygins, negalima.

Kaip teigė Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir Eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič, vienu atveju vairuotojui gali grėsti kelių eurų nuobauda (pagal administracinių teisės pažeidimų kodekso 124 str. – įspėjimas arba bauda nuo 5 iki 11 Eur), kitu įmanoma ir išsikaulyti nuostolių kompensavimą. Tačiau paskambinti 112 ir užfiksuoti įvykį reikėtų, juolab jeigu turima jo įrodymų.

„Situacija aktuali, ypač šiuo metu. Vairuotojui aplinką reikia stebėti pastoviai – bala gi neatsiranda iš niekur. Jeigu tu vairuoji, juk matai, kad artėji prie balos. Tai ir pasižiūrėk, ar ant šaligatvio prie balos yra žmogus, ar prieš ją reikia pristabdyti. Reikia tiesiog stebėti eismą“, – patarimą vairuotojams, galiojantį ne tik šiuo metu, davė A.Pakėnas.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Balos Vilniaus gatvėse

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Balos Vilniaus gatvėse

 



Šaltinis: Gazas.lt

Jums patinka šis? Spauskite patinka.
: Be kategorijos

Parašykite komentarą