Japoniškų automobilių klubas - Acura, Daihatsu, Honda, Infiniti, Isuzu, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyota

Kuro taupymo patarimai (2)

Kuro taupymo patarimai

Na, atėjo laikas antrajam straipsniui apie kuro taupymą. Sulaukėme šiek tiek komentarų. Taigi pabandysime atsakyti:
1. Klausimas buvo: Kodėl nepasirinkote dyzelinio automobilio? Atsakome. Dyzeliniu automobiliu niekada nebus važiuoti pigiau nei dujomis. NIEKADA. Nepamirškite, kad dyzelinio automobilio eksploatacinės išlaidos dyzelinių automobilių yra gerokai didesnės nei benzininių. Beto, perkant kurą iš degalinių niekaip dyzeliu nevažiuosite pigiau.
2. Klausimas (o gal pastaba) buvo: Ar žmonių skaičius nesikeičia eksperimentų metu? Eksperimentų metu važiuoja 1 žmogus, taigi tas įtakos neturi.
3. Eksperimentas visą laiką atliekamas taip. Pripilamas pilnas balionas dujų, važiuojama 100km į vieną pusę, 100km į kitą pusę – Panevėžys – Kaunas. Toje pačioje degalinėje vėl pripilamas pilnas balionas dujų. Dalinama iš 2 kadangi pravaziuojama 200km. Beto sanaudos stebimos naudojant OBD diagnostika ir išvedamas vidurkis, šiaip beveik visada skaičiavimai sutampa su parodymais.

Gerai, kagi prie reikalo kaip sakoma…
Tolimesnis eksperimentas buvo su daug nuomonių sulaukiančia tema – dienos žibintų montavimas. Taigi pradėjome mes ir domėtis šia tema, nes visi pardavėjai, ekspertai vieningai teigia, kad dienos žibintai taupo kurą. Tiesa pasakius, mūsų nuomonė į tai pesimistiška, tačiau pabandysime. Pirmiausiai reikėjo išsiaiškinti, kokie reikalavimai DRL – dienos žibintų montavimui. Reikalavimai Lietuvoje gan paprasti. Įsimontuoti dienos žibintus gali visi norintys, nereikia kreiptis į jokią firmą ir nereikia jokių leidimų vežiotis, kaip teigia firmos užsiimančios tokiais darbais. Vienintelė sąlyga žibintams jie turi turėti RL00 žymėjimą, kuris reiškia Running lights. T.y. važiavimo lempos. Taip pat žibintai turi būti pažymėti E4 sertifikatu. Europos sąjungoje su jais važinėsite legaliai ir nereikės vežiotis jokių papildomų popierių, žinoma įmontuoti jie turi būti tam tikroje vietoje, kuri atitinka šias sąlygas:

1. Dienos žibintų veikimas:
1.1. turi įsijungti ir veikti automatiškai, kai variklio paleidimo ir (arba) išjungimo įtaisas yra padėtyje, kurioje variklis gali veikti.
1.2. turi išsijungti automatiškai, kai priekiniai rūko žibintai arba gabaritiniai, priekiniai artimųjų, tolimųjų šviesų žibintai įjungti, išskyrus atvejus, kai priekiniai artimųjų, tolimųjų šviesų žibintai naudojami nepertraukiamam šviečiamajam įspėjimui trumpais intervalais.
2. Dienos žibintų skaičius – 2, turi būti patikimai pritvirtinti.
3. Dienos žibintų įrengimas:
3.1. aukštis nuo žemės ne mažiau kaip 250 mm, bet ne daugiau kaip 1500 mm;
3.2. atstumas nuo transporto priemonės krašto turi būti ne daugiau kaip 400 mm;
3.3. atstumas tarp dviejų žibintų, matuojant nuo paviršių vidinių kraštų, turi būti ne mažesnis kaip 600 mm. Šis atstumas gali būti sumažintas iki 400 mm, kai bendras transporto priemonės plotis mažesnis kaip 1300 mm.
4. Dienos žibintai privalo atitikti nustatytus konstrukcijos ir techninės būklės reikalavimus.
Dienos žibintai

Taigi įsigijome dienos šviesos žibintus iš čia: Dienos žibintai RL00 E4. Pasirinkome sertifikatus turinčius žibintus, kad ponai pareigūnai neturėtų prie ko prikibti ir taupant kurą nebūtų papildomų išlaidų baudom. Taigi, gavome žibintus, pagal reikalavimus juos įdėjome, tikėjomės, kad jie bus sunkiai matomi, tačiau kaip ne keista, dienos metu matosi tikrai ryškiai. Taigi išvažiavome į trasą. Jau bevažiuojant rodė, kad vidutinės kuro sąnaudos mažesnės. Taigi rezultatas įdiegus Dienos žibintus – 5,5 litro dujų šimtui km. Tai 0,4 litro mažiau, nei buvo prieš tai. Nepatikėjome. Eksperimentą kartojome. Bet rezultatai pasikartojo šį kartą dar geresniu rezultatu – 5,4 litro šimtui km. Na, ką kuro sąnaudos tikrai sumažėjo. Taigi ir palikome juos įmontuotus.

Kitas eksperimentas – akseleratoriaus palikimas vienoje padėtyje, kitaip tariant greičio palaikimo sistema be smegenų. Esmė ta, kad kuo mažiau yra „maigomas“ greičio pedalas tuo mažesnės kuro sąnaudos turėtų būti. Paprastos greičio sistemos šiuo atveju netinka. Automobilyje įmontuotos greičio palaikimo sistemos, pagal įvairius algoritmus pvz.: PID palaiko pastovų greitį, tačiau jos palaikydamos greiti akseleratorių maigo taip kaip, kaip patinka, esmė, kad palaikytų greitį, pvz kylant į kalną akseleratorius paspaudžiamas, leidžiantis atleidžiamas. Mūsų atveju, darėme taip, kad akseleratorius būtų vienoje padėtyje ir nekistu nei kylant nei leidžiantis nuo kalno. Žinoma greitis kris kylant, ir kils leidžiantis, tačiau tiesiojoje jis turės būti gan tolydus. Mechaninių klausimų čia neaptarinėsime, tačiau šį būdą įgyvendinome gan lengvai. Taigi rezultatai su akseleratoriaus palaikymu – 5,3 litrai dujų šimtui km. Vidutinis greitis išliko beveik tas pats – 88km/h pagal GPS parodymus.

Taigi jau pasiekėme, kad 100km nuvažiuotumėme už – 13 Litų!

Kitų eksperimentų aprašymas ateities straipsnyje. Galime užbėgti už akių ir pasakyti, kad po vieno eksperimento kuro sąnaudos – 4,5 litrų dujų 100km., bet apie tai kitame straipsnyje. Laukiame komentarų ir pasiūlymų.

Jums patinka šis? Spauskite patinka.

Įrašykite komentarą